Repo Men

2010-08-11 ][ 00:09:35
Såg en helt sjukt bra film nyss.
och jag överdriver inte när jag säger sjukt bra
hela storyn fick mig att gå bananas i soffan och jag skulle kunna blogga om den i, typ, all evighet!
Om ni inte har sett den, se den! och inte bara för att den är så sjukt bra utan även för att jag då har någon att diskutera den med!
Till att börja med, hur kan man anse att ett organ/liv har samma värde som ett materiellt ting? jag fattar bara inte.
Jag kan berätta lite kort om vad den handlar om, så att ni vill se den ännu mer:
Det är i framtiden och ett företag som kallar sig Unionen säljer maskingjorda organ till personer som behöver de. Eftersom organen är så dyra kan man sätta de på avbetalning. Man har en förfallotid på 3 månader varefter organet lagligt kan tas tillbaka. Jude spelar en av de killarna som jobbar som återtagande-av-organ kille. Han får sedan, genom en olycka, ett eget av dessa konstgjorda hjärtan och det är då filmen börjar på riktigt!
Helt sjuk rulle som sagt och jag satt som en idiot och gapade i slutet. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag, och inte bara på de ställen jude tog av sig tröjan asso

SEEEEEE DEEEEN SNEEELLLLAAAA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0