Danish

2010-09-01 ][ 20:32:31
Kan ett språk bli finare för att man lyssnar mycket på det?
Här har ni ett stycke ur evelinas svensk-danska lexikon:
Kysse lide me - kyssas lite med
Ståhl på - lita på
slange i paradis - orm i paradiset
naej - nej
blie - stanna kvar
tibäe - tillbaka
så numera talar jag svenska, engelska, tyska och danska!


behövde ett par nya hörlurar till telefonen innan resan, plug-in ni vet, så man inte får så jävla ont i öronen och slipper alla babyskrik på planet. Köpte också världens ballaste ring, på JC. Att pappa tyckte den var cool bevisar detta. Köpte också en vanlig länk och ett par brillor. En 10minutare solning hann jag med också så att jag har lite bas inför stekningen, så jag blir bajs när jag kommer hem, inte kräft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0