bARA fluMM

2011-04-19 ][ 19:02:23
Jag gillar inte att kritisera. Visst jag har åsikter om folk, jag tycker vissa beter sig mer eller mindre bra. MEN då är det EN egenskap hos de jag inte gillar. INTE att jag inte gillar dom. Det är något som ofta missupfattas. Och ingen är lika. Därför tycker alla att olika saker är bra eller dåligt, generellt. (tänk inte att alla tycker det är fel med mord nu för så menar jag inte)
När jag ibland inte förstår varför en människa beter sig som den gör tänker jag, istället för att personen i frågan agerar så för att den tror att detta är rätt, att det beror på någonting. Och när man förstår varför en person gör en sak blir det hela inte längre så konstigt. Antagligen är det bara ett utlopp för en känsla och inte en handling.
Och jag måste bara konstatera en sak i det hela. Något som tygligen har got lost in all this.
var är ödmjukheten?
ibland blir jag förvånad när jag upptäcker att folk besitter denna egenskap och jag blir så himla glad. Och på samma sätt finns det folk som inte ens vet vad det betyder och då förstår jag varför världen ser ut som den gör.
Allt detta va bara en take som kom upp, absolut inte riktat mot någon. Och igen, säger jag att jag inte heller är perfekt. Det är det skrämmande tanken för mig som jag måste acceptera, som alla måste acceptera. och det är när man har accepterat det hos någonannan som man har ödmjukheten.
everybody makes mistakes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0