God morgon

2010-03-13 ][ 09:00:51
klockan 22.20 slockna jag igår. exhausted

och som vanligt när jag somnar tidigt, vaknar jag tidigt. och som vanligt när mitt rum är iskallt på kvällen och jag slår på elementet, är det bastu när jag vaknar.
Men härligt som fan är det när man drar upp persienerna och solen skiner! det var den första. sen får man syn på snön och börjar gråta. det var den andra. Jag satsar på att all snö försvinner precis innan den 1 juni. och att det kommer vara som vår på min födelsedag och midsommar.
Men en fika i solen i eftermiddag är jag ändå sugen på, trots all fucking snö.

och så är jag sugen på att ändra, sy om lite kläder så det passar till sommaren, men den gemensamma symaskinen från stenåldern som ägs av MMM, mamma mormor moster, är gud vet vart. Mamma sa faktiskt att så fort de tar bort syslöjden från skolan ska hon ta med sig en av de typ splitternya symaskinerna hem så jag kan återuppleva mina designerdrömmar. lite iallafall. och så drar jag ned sydockan från vinden så bär alla plagg från mig i sommar. Hur nice, mycket mycket för nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0