the boendestory

2013-01-09 ][ 18:27:46
 
Då ska jag dra hela boendestoryn tänkte jag. Be hold.
 
Jag bor nu alltså i Forest Gate, liten fattigby runt hörnet från Stratford, som är ännu större fattigby. Visste ju inte jag när jag flytta till London och hitta Westfield här. Men tydligen är det hemmet åt indierna, kyrkråttorna, kriminaliteten. Och så mig såklart.
Bor i ett område med massa gigantiska hus. Åter igen förstår jag inte riktigt hur indierna har råd att bo i dessa stora hus, men man får ju inte glömma bort att de bor med mor och far föräldrar samt alla hundra barn och barnbarn.
I mitt hus har vi 8 rum. Det bor folk som mig här. Känns som ett mixamatchat studenthus. Vi har var sitt utrymme i kyskåpena och de vandliga skåpena. Mina är fyllda med konserver (aka baked beans och Heinz soppor) samt havregryn (aka gröt) i mitt kylskåp finner ni mjölk, ett paket med färdig smoothie, som jag faktiskt köpte idag, en gammal grek yogurt, några äpplen och två ägg.
Toaletterna är delade. Fick en chock när jag först hade viewing och fick syn på den inbygda bastun och det stora duschhuvudet i det ena badrummet. Trodde inte ens britterna visste om sådan lyx. Måste även berätta att mestadels av huset är mögelfritt, first time.
Mitt rum är det minsta (vad jag antar) men funkar för mig. Jag betalar £90 i veckan för det rummet jag har vilket är en sjuk summa om man ska jämföra med sverige, alltså 900 spänn i veckan för ett litet rum i ett delat hus. Men här är det billigt, väldigt billigt. Så jag är nöjd. Jag har en dubbelsäng, garderob, liten bokhylla och ett skrivbord. Funkar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0