"Evelina!"+blängande ögonen

2010-02-19 ][ 18:52:57
trotsade jävla sverigeväder och drog på mig nya jeansjackan till skolan. Tur att jag bara har några meter dit för annars hade jag frusit armarna av mig.
Skolan var som skolan är. Längtade bara i stort sett till lovet, och till sängen. Sysselsatte mig på lektionerna av prat, korttagning. Blängde surt på en lärare som alltid hackar på mig, jävligt pedagogiskt att utse en hackkyckling bara för att man är nära avtuppningsläge, gå-in-i-väggen-läge. En vacker dag ska jag ställa mig upp mitt under en lektion och fråga ut denna lärare vad det är hon egentligen pysslar med. Om jag vågar. Jag är så jävla dålig på att ta konfrontationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0