thailand numbero uno

2011-02-24 ][ 10:35:57
första riktiga gången jag skriver här sedan jag kom till thailand.
har påbörjat ett par andra gånger men aldri orkat skriva klart. Men jag har massor att skriva och det är molningt ute nu så varför inte.
Som sagt så skiftar vädret väldigt mycket här. Men fyhelvete vad varmt det är anyway. Har aldrig svettats såhär förrut.
svettas som en jude, som någon skulle ha sagt det.
Och vårt hus är skitfint, ligger högt på en slänt så ingen risk att drabbas av en tsunami om det skulle få för sig att komma en. Men backen upp till huset är en märdare.
Tänk svart pist. fast med asfalt. uppför.
mina ben och rumpa kommer vara FIT när jag kommer hem. Man får ju fan vätskebrist att bara ta sig upp för den.
och nu kan inte johanna säga att jag är pipplig när det gäller stark mat längre. Allt jag ätit här innehåller chilli. och extremt mycket. varje måltid är en ny kamp. men gott är det. Och massa frukt finns det att skölja bort elden i munnen med!
allting är så sjukt billigt här med. 1 kr är 5 batt, ungefär. så all batt ska man dela i 5 för att få uit den svenska summan.
När vi käkar på resturang om kvällarna, 8 personer, ligger notan i genomsnitt på 1500 batt.
Altså 300 svenska kronor. För en middag, med dricka, för 8 personer.
helt sjukt.
och allt man handlar kan man pruta ned till runt 100-200 batt. ALLTSÅ 20-40 kr.
SHITFAN
Men nu ska jag ta ett dopp i vår egen lilla minipool. Den är söt och väldigt varm.
NAMASTE!!
Slängde in lite random bilder. Denna är från marknaden i vår lilla by, jag tror felicia köper solisar för 80 batt HAHA
Här är värdens billigaste resturang. Blå golvet. Här ligger notan på under 1000 batt. slå det fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0